Măsuri de protecție a forței de muncă

| Reading Time: 2 Min

Back to COVID-19 bussiness suport

 

Angajatorilor le sunt recomandate o serie de măsuri, cu scopul de a preveni răspândirea COVID-19 și de a asigura protecția socială a angajaților, după cum este descris în continuare.

În cazul în care specificul activității permite, companiile pot implementa telemunca sau munca de acasă pentru angajații lor.
Alternativ, în cazurile în care telemunca sau munca de acasă nu sunt posibile, angajatorii pot implementa programe de lucru personalizate pentru angajații lor, stabilind un timp de lucru flexibil care să asigure distanțarea socială a angajaților.

Pentru a securiza pozițiile angajaților, în companiile în care pandemia a provocat o anumită reducere a activității, dar fără un impact major, părțile (angajatorul și angajatul) pot conveni asupra următoarelor măsuri:
– micșorarea programului de lucru, însoțită de reducerea proporțională a salariului;
– efectuarea zilelor de concediu de odihnă nefolosite sau efectuarea în avans a unor zile de concediu;
– acordarea de zile libere plătite angajaților, în compensarea orelor suplimentare care vor fi efectuate în viitor de către angajați, la reluarea activității companiei;
– efectuarea unor zile de concediu fără plată.

În același timp, conform Decretului 195/2020, se menține valabilitatea contractelor colective de muncă și a acordurilor colective și se interzice declararea, declanșarea sau desfășurarea conflictelor colective de muncă în unitățile prevăzute în Decret (ex. unitățile sanitare și de asistență socială, de telecomunicații, din transporturile pe căile ferate, transportul în comun și salubrizarea localităților, aprovizionarea populației cu gaze, energie electrică, căldură și apă).

Persoană de contact